מה חסר למשרדי ההנדסה האזרחית ?

הבעיה :

זה לא סוד שבהנדסה אזרחית חסרים מהנדסים ( קישור לכתבה ) ,  זה גם לא סוד ששעות רבות של המהנדס מוקדשות לבירוקרטיה (הכנת כתב כמויות, דיונים על חשבון, השוואה בין תוכניות וכו')

ולכן היוזמה של ארכיטקטוב לקורס המכשיר מזכירה הנדסית זו יוזמה מבורכת.

הרי תפקידה של המזכירה לא מסתיים בהקלדה, עליה להכיר את כל הפרוייקט ונושאי התפקידים השונים בו, היא צריכה להכיר שפה חדשה (פאושלי זו לא סתם מילה מצחיקה).

המזכירה אחראית לסכומי כסף גדולים, מכרזים בהנדסה אזרחית יכולים להגיע לסכומים של מליוני שקלים.

ובמקביל, במשרדי הנדסה אין עובדים, הרי כולם מנהלים, ולנהל מנהלים זו עבודה כפולה.

הפתרון – מזכירה הנדסית

1. ייעול תהליכי עבודה – שימוש בתוכנות חכמות – "ניהול הנדסה" , GMiT BI , וכו'

2. הכשרת מהנדסים לעבודה באמצעות מחשב ושימוש ייעיל בזמנים

3. וכמובן הכשרת צוות העזר של המהנדס – המזכירה ההנדסית,

כמו מנתח בחדר ניתוח שלא יכול לעבוד בריק, כך המהנדס לא יכול לעבוד אם המזכירה ההנדסית מעמיסה עליו מטלות במקום לקחת ממנו מטלות.

 

* סיפור אישי – באחד המשרדים שעבדתי בהם, המזכירה הזינה כתבי כמויות לפי שיטת ספירה שכל 5 סעיפים מוסיפים סעיף בדילוג של 7 …

לדוגמא :

1.1.10

1.1.20

1.1.30

1.1.40

1.1.50

1.1.57

1.1.67

1.1.77

למה לעבוד בשיטה כל כך מסובכת ? איך זה שאף אחד לא שם לב ?

לפני 7 שנים אחד המהנדסים התבדח על חשבון המזכירה, ואמר לה כל סעיף חמישי תוסיפי 7 , היא לא הוכשרה כמזכירה הנדסית והמשיכה עם ההנחייה שבע שנים.

רק לחשוב כמה זמן עבודה, וכמה אנרגיה הושקעה בשיטה הזו.

 

לסיכום,

מזכירה הנדסית טובה חוסכת למשרד המון כסף, זמן ועצבים.

תשלחו את המזכירות שלכם לקורס !

קישור לאתר של ארכיטקטוב

ערן